10 tips voor de samenstelling van een goede weggever

10 tips voor de samenstelling van een goede weggever

tips weggever

Tip 1. Zorg voor waardevolle content

Deze tip, staat met stip op 1. Immers, heeft de inhoud van je e-book geen toegevoegde waarde voor de ‘downloader’, dan sla je de plank mis. Immers, je wilt juist bewerkstelligen, dat de e-book lezer geïnformeerd en geintresseerd raakt in jouw producten en/of diensten.


Tip 2 en 3. Zorg voor professionele opmaak

Lever jij een professionele dienst? Presenteer je dienst dan ook op een professionele manier.

2. Een tool-suggestie om een e-book in te ontwikkelen is het gratis → Google Documenten. Een volwaardige online tekstverwerker. Zet de pagina-indeling op A4, en plaats je content. Als je klaar bent met het schrijven van je e-book, dan kan je deze downloaden als PDF.

3. Een toolsuggestie om te gebruiken in combinatie met Google Documenten, zijn de gratis templates van → Slides Carnaval. Professionele lay-outs en eenvoudig te importeren in Google Documenten.


Tip 4, 5, 6. Zorg voor een overzichtelijke inhoudsopgave en structuur

4. Begin niet zomaar voor de vuist weg te schrijven. Maak vooraf een logische hoofdstuk-indeling en beperkt je e-book tot 5 a 6 pagina’s. Je begint je e-book met een heldere en overzichtelijke inhoudsopgave met vermelding van de paginanummering.

5. Begin met grote lijnen en werk het dan verder uit.

6 Schrap pas op het laatst content waar je toch niet volledig achter staat en laat je ebook altijd eerst lezen door een onafhankelijk iemand


Tip 7.  Zorg voor links naar je website

De doelstelling van je e-book, is rendement te genereren. Rendement in de zin van het verzamelen van e-mailadressen. Maar vergeet het rendement niet, met betrekking tot traffic naar je website. Zorg er dus voor dat je voldoende links opneemt naar landingpages op je website. Dit laatste wordt vaak vergeten.


Tip 8 en 9. Zorg voor automation / sales funnel / leads nurturing

Als een bezoeker geintresseerd is in jouw e-book, laat deze zijn e-mailadres achter op je website. We gaan er van uit, dat dit proces hebt geautomatiseerd door een koppeling met een marketing platform als bijvoorbeeld Mailchimp.

8. Zorg er voor dat je bent voorbereid voor zo’n aanmelding, en dat de nieuwe inschrijver een warm welkom wordt geheten. Zorg er voor dat voor de weken er na, een rij van e-mails klaar staat om de aandacht van de nieuwe inschrijver vast te houden. Automation is gratis bij Mailchimp. →  Meer over automation lees je hier.

9. Zorg dat je updates aanbiedt van je e-book. Blijkbaar is je abonnee geïnteresseerd in het onderwerp van je ebook. Door updates uit te brengen, verstevig je de relatie.


Tip 10. Zorg voor professionele afbeeldingen / illustraties

Zorg voor het gebruik van professionele rechtenvrije foto’s. Goede bronnen voor foto’s zijn;

Zorg dat je foto’s altijd zijn uitgelijnd en dezelfde afmeting hebben. Ben je niet handig met een tekenprogramma, gebruik dan een online tool als

digitale helpdesk
Support nodig?Digitale helpdesk

Heb je hulp nodig bij dit onderwerp, of heb je vragen? Reageer dan hieronder op dit blogonderwerp of maak → hier een ticket aan.

Reageer

*Vul alle velden volledig in

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Related Blogs

Privacyverklaring als valse belofte. 1
Geschreven door Jan Atsma | 2 juli 2020
Privacyverklaring als valse belofte.
'Veel beloven en weinig geven, doet de gek in vreugde leven' Hoe kan je een dodelijk saai onderwerp als Privacywetgeving toch tot leven brengen? Privacy is in de praktijk een...
Wat is het verschil tussen een lekbakje en een lek bakje? 2
Geschreven door Jan Atsma | 24 mei 2020
Wat is het verschil tussen een lekbakje en een lek bakje?
Wat maakt het allemaal uit. Je begrijpt me toch wel? Nou, dat is nu net de crux. Om maar eens een leenwoord uit het Latijn te gebruiken. Want wat wordt...
yoast gebruiken amsterdam
Geschreven door Jan Atsma | 24 april 2020
De ontnuchterende waarheid over volgers
Volgers als statussymbool Veel bedrijven (ook zzp-ers) maken zich dagelijks druk om met door hun geproduceerde content volgers te bereiken c.q. te behagen. Als marketeers weten we al wat langer,...