Eerste hulp bij klikfraude

Eerste hulp bij klikfraude

Eerste hulp bij klikfraude 1

Onrechtmatig klikken op advertenties kan tot 25% van het advertentiebudget opsouperen.

Klikfraude is het verschijnsel waarbij derden moedwillig klikken op tekstadvertenties op internet met een pay-per-clickmodel (PPC) om de adverteerder armer en zichzelf rijker te maken. De term wordt met name in verband gebracht met Googles Adsense/Adwords-systeem.

Klikfraude verhoogt de inkomsten van uitgevers en vergroot de kosten voor adverteerders. Een parallel verschijnsel is, dat concurrenten elkaars budget willen opgebruiken en elkaar op deze manier te lijf gaan.

Klikfraude is een toenemend probleem voor elk bedrijf dat digitale advertentiecampagnes uitvoert op Google Adwords of Bing Ads, waarbij naar schatting 25% van de advertentieklikken frauduleus was in 2017. Dat is een kwart van uw digitale advertentie-uitgaven die verloren gaan door klikken door bots, klikfarms en concurrenten. Bovendien zijn de tools in Google’s Adwords slecht uitgerust om het probleem te detecteren, en vergroten ze de kans om slachtoffer te worden.

Statcounter helpt

Voor wie nog meent dat Google Analytics het enige alternatief is om sitestatistieken te meten;

StatCounter is een website voor webverkeeranalyse die is gestart in 1999. Toegang tot basisdiensten is gratis en geavanceerde diensten kunnen tussen de $ 5 en $ 119 per maand kosten. StatCounter is gevestigd in Dublin, Ierland. De statistieken van StatCounter worden bijvoorbeeld gebruikt om het aandeel in het webgebruik te berekenen. Sinds mei 2019 wordt StatCounter op 0,9% van alle websites gebruikt.

StatCounter-statistieken zijn rechtstreeks afgeleid van hits – in tegenstelling tot unieke bezoekers – van 3 miljoen sites die StatCounter gebruiken, wat resulteert in een totaal aantal hits van meer dan 15 miljard per maand. Het bedrijf werd opgericht door Aodhán Cullen op 16-jarige leeftijd. Cullen ontving de “Internet Hero” -prijs tijdens de Eircom Golden Spider Awards 2008. Hij werd ook uitgeroepen tot de BusinessWeek 2007 “Jonge Europese ondernemer van het jaar” In 2008 overtrof het bedrijf wereldwijd twee miljoen leden. Vanaf mei 2020 ontvangt het bedrijf ongeveer 22 miljoen maandelijkse bezoekers op zijn website.

Met Statcounter is het mogelijk om email rapporten te genereren in HTML. Een kleine feature met grote voordelen. Immers, dagelijks direct bezoekersstatistieken zichtbaar in een mailbericht, is communicatief een sterk onderdeel in vergelijking met PDF bijlagen die geopend moeten worden.

De features van Statcounter als het gaat om klikfraude

1. Identificeert herhaalbezoeken vanaf hetzelfde IP-adres.

Toegang tot gedetailleerde informatie voor elke bezoeker van uw website, zoals stad, internetprovider en IP-adres. Label individuele bezoekers die u als verdacht identificeert en volg ze terwijl ze op uw advertenties klikken.

2. E-mail- en mobiele waarschuwingen in voor elke bezoeker.

Ontvang e-mail- en mobiele meldingen wanneer de bezoekers die u hebt geïdentificeerd als klikfraudeurs terugkeren naar uw website.

3. Dien het bewijs in en krijg een terugbetaling.

Download Statcounter-rapporten eenvoudig in spreadsheet-indeling en dien ze in bij uw advertentienetwerk voor een terugbetaling.

Ieder klant van ATsites Webdesign heeft een account bij Statcounter en ontvang wekelijks een email rapport met statistieken.

digitale helpdesk
Support nodig?Digitale helpdesk

Heb je hulp nodig bij dit onderwerp, of heb je vragen? Reageer dan hieronder op dit blogonderwerp of maak → hier een ticket aan.

Reageer

*Vul alle velden volledig in

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Related Blogs

yoast gebruiken amsterdam
Geschreven door Jan Atsma | 8 september 2019
Facebook Ads: inzicht in de performance met UTM-tags
Als je start met een nieuw marketingkanaal, is het belangrijk te kunnen analyseren wat de performance is van jouw advertenties. In het geval van adverteren op Instagram en Facebook met...
yoast gebruiken amsterdam
Geschreven door Jan Atsma | 8 september 2019
Social commerce: ben jij er al klaar voor?
Social media wordt op dit moment vooral gebruikt om content te delen, naamsbekendheid te creëren en verkeer naar de website te trekken. Maar kanalen als Facebook, Pinterest, LinkedIn en Instagram...