Scroll Top

Google Ads. Geld regelen, wachten en maar hopen op het beste?

wachten op google ads

We zien het nog vaak. Adverteerders, website-eigenaren met aanzienlijke Google Ads budgetten, die deze budgetten aan Google ter beschikking stellen en dan maar hopen op het beste. Hoe kan je effectiever en bewuster met je advertentiebudget omgaan in Google Ads?

Effectief een Google Ads campagne beheren.

Nou, dat is eigenlijk heel eenvoudig. Laten we beginnen met de opsomming van de 10 geboden van Ads Marketing. Hetgeen echt nodig is.

1. Stel duidelijke doelen

2. Gebruik doelgerichte campagnetypen

3. Richt je op je ideale doelgroep

4. Pas zoekwoorden slim toe

5. Optimaliseer je biedstrategieën

6. Maak gebruik van extensies

7. Focus op kwaliteitscores

8. Plan je budget slim

9. Gebruik remarketing

10. Test en analyseer voortdurend

En eerlijk, alle tien zijn ze eigenlijk even belangrijk. Misschien nog wel de 10e het meest belangrijk.

So, "What could possibly go wrong?"

Vanuit de ervaringen van onze praktijk, dringt de vraag zich echter wel op, hoeveel van de Google Ads campagnes op deze manier worden beheert. Door gebrek aan kennis en ervaring worden de meeste campagnes niet goed beheert. Veel bedrijven of ondernemers starten een Google Ads-campagne zonder de juiste kennis van zoekwoorden, biedstrategieën, of doelgroepsegmentatie. Dit leidt tot verspilling van budget, omdat advertenties niet goed worden getarget.

Dé Oplossing: Ads Monitoring

Het gaat maar om geld. Maar als je geld belangrijk genoeg vindt om effectief te besteden is een Ads Monitoring abonnement iets voor jou. Tegen minimale kosten wordt het beheer van jouw Google Ads campagne uit handen genomen. Voor we aan de 10 geboden toekomen, laten we eens starten met de inrichting of de controle daarvan. Voor € 95,- wordt jouw Google Ads campagne doorgelicht en ontvang je hands-on aanbevelingen. Meld je aan voor een intake op onze supportpagina.

Dé aanvulling: Leadinfo

Stel, dat je óók nog zou kunen zien wie, of beter welke bedrijf of zzp-er, er via jouw Google Ads campagne je website heeft bezocht. En ook nog, welke pagina er is bezocht. Dat zou toch de ultieme natte marketingdroom zijn die iedere Ads adverteerder koestert. Toch? In Leadinfo ziet een bezoekersoverzicht van een website er zo uit;

Leadinfo. The wet dream goes on. De google ads koppeling

Het is echt niet zo dat iedere bezoeker die via jouw Google Ads campagne op jouw website komt een hot lead is. Maar stel, dat je én kan herkennen wie er op je website komt, maar daarnaast ook direct kan zien welke keywords deze bezoeker heeft gebruikt om op jouw website te komen. Voor een marketeer wordt deze natte droom op deze manier een plensbui van effectieve leads.

14 dagen gratis

Too good to be true? En toch is het waar. Probeer het nu zelf 14 dagen volledig gratis en ervaar hoe je jouw Google Ads campagne een paar extra ogen kan geven.

Meld je hier aan.

SUPPORT-AANVRAAG