SEO; Lokaal zoeken naar laaghangend fruit

SEO; Lokaal zoeken naar laaghangend fruit

SEO; Lokaal zoeken naar laaghangend fruit 1

Op het terrein van SEO is er veel verschil van inzicht tussen SEO specialisten over het plukken van laaghangend fruit.
Soms gaat het met een intensiteit waardoor je zou denken dat de gevolgen van deze strategie, vergelijkbaar zijn met de gevolgen van de actie van Eva. Immers, Eva kon geen weerstand bieden aan dat laaghangende fruit in Eden, met alle negatieve gevolgen van dien.

Strijdende SEO specialisten

Volgens mij, is het allemaal wat minder zwaar.
De SEO specialist, of de moderne messias, zal de eindgebruiker willen laten focussen op de realiteit, dat SEO vooral zwaar en veel werk is. En daar hebben ze natuurlijk niet helemaal ongelijk in.
Maar dit blog gaat even voorbij aan wat SEO specialisten vinden. Immers, het favoriete tijdverdrijf van SEO specialisten is het vooral met elkaar oneens zijn over een oceaan van details. Een oneindige hobby die bestaansrecht geeft, vooral ook omdat de meeste SEO strategieën niet of nauwelijks bewijsbaar zijn met een eindresultaat.

Wat is laaghangend fruit?

De invulling van een een effectieve SEO strategie vereist nog altijd een behoorlijke inspanning. Er moet met continuïteit zowel onpage als offpage het nodige werk worden verricht om voor te blijven op de concurrentie.
Maar dat laat onverlet, dat je óók gaat voor die doelen, die met de minste inspanning bereikbaar zijn. Makkelijk scoren.

► Google; Pagina 1 of 2

Stel, je staat met je schildersbedrijf, op pagina 2 van Google, met ‘schilder Amstelveen’.
In onderstaand staffeltje, zie je, hoe groot het verschil is, tussen de exposure van pagina 1 of 2 van Google. Prima SEO speerpunt dus, dat je energie spendeert, om die pagina 2 ranking, naar pagina 1 te helpen.

Google klikpercentages per pagina

1 . 34%

2.  17%

3.  11%

► Lokaal zoeken, en gevonden worden

Lokaal gevonden worden, is voor de meeste bedrijven een SEO prioriteit. Ben je Personal Trainer in Bussum, check dan met prioriteit je ranking. Maar zorg ook dat je een ranking hebt voor Naarden en Hilversum.
Hoe je dat doet? Zorg eerst dat de woorden je op gevonden wilt worden op je website voorkomen. Lukt het dan nog niet, ga eens praten met een SEO specialist.
Laaghangend fruit.

Conclusie

Een weblog op een website, waarbij het laatste bericht 6 maanden oud is, is een goede indicator, dat de site-eigenaar geen SEO strategie hanteert.

Laaghangend fruit plukken;

  1. Laat je niet meeslepen in de details van de SEO specialisten, en plaats een paar vaste momenten in je agenda, dat je op terugkerende tijden content aan je website kan toevoegen, en backlinks elders kan plaatsen. SEO is vooral DOEN.
  2. Zorg vervolgens dat je voor de ‘lokale zoeker’ goed vindbaar bent, niet alleen in je plaats van vestiging, maar ook voor de nevenliggende plaatsen en windstreken. Verwen je website regelmatig met blogs, en log regelmatig in op Google My Business, om updates te plaatsen.

Reageer

*Vul alle velden volledig in

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Related Blogs

Privacyverklaring als valse belofte. 2
Geschreven door Jan Atsma | 2 juli 2020
Privacyverklaring als valse belofte.
'Veel beloven en weinig geven, doet de gek in vreugde leven' Hoe kan je een dodelijk saai onderwerp als Privacywetgeving toch tot leven brengen? Privacy is in de praktijk een...
tips weggever
Geschreven door kitty | 22 juni 2020
10 tips voor de samenstelling van een goede weggever
Tip 1. Zorg voor waardevolle content Deze tip, staat met stip op 1. Immers, heeft de inhoud van je e-book geen toegevoegde waarde voor de 'downloader', dan sla je de...
Wat is het verschil tussen een lekbakje en een lek bakje? 3
Geschreven door Jan Atsma | 24 mei 2020
Wat is het verschil tussen een lekbakje en een lek bakje?
Wat maakt het allemaal uit. Je begrijpt me toch wel? Nou, dat is nu net de crux. Om maar eens een leenwoord uit het Latijn te gebruiken. Want wat wordt...