Scroll Top

Rytr – Automatische teksten laten generen

Een website komt dan pas tot leven, indien deze met enige regelmaat wordt voorzien van nieuwe informatie. Waar heb je eigenlijk anders een website voor. Het toevoegen van inhoud aan je website vergroot de kans op meer bezoekers, vergroot dus de kans op zakelijke dynamiek. Hoe zit dat dan eigenlijk? Even terug naar de basis. Een paar open deuren intrappen.

 

SEO, ook wel zoekmachine-optimalisatie, is tamelijk complexe materie. En daar gaan we het hier niet over hebben. We staan wél even stil bij de basis van SEO, namelijk content en content toevoegen aan je website. We gaan in dit blog handvatten aanreiken die website-eigenaren met een writers block weer op het pad brengen naar blogplezier.

Google is dominant

Voor wie het nog niet wist; voor de meeste websites geldt dat bezoekersaantallen het vaakst via Google komen. Het is dan ook niet onverstandig om vooral naar de wensen van Google te kijken als je teksten aan je website toevoegt. Laten we dat proces maar even bloggen noemen. Het komt goed uit als je website is gebouwd met WordPress. WordPress is immers ontworpen als een tool voor bloggen.

De basisbehoeftes van Google

Waar maken we Google blij mee.
We gaan nu even geen complexe blogtrucs opsommen, maar terug naar de basis. Want we gaan eerst een stap terug doen en die categorie website-eigenaren aanspreken die er maar niet toe komen om te bloggen. Voor welke redenen dan ook maar.

Het zal je niet vreemd voorkomen, dat Google een dienst is, die de informatie-behoefte van haar gebruikers wil bevredigen. Die informatiebehoefte is gebaseerd op de volgende beginselen:

 

  1. Relevantie
    Wordt er gezocht op een bakker in Bussum-Zuid, dan dienen de zoekresultaten daar aan te voldoen. Schrijf dus over onderwerpen die een relatie hebben met jouw business.
  2. Actualiteit
    Het is fijn, dat die Bakker in Bussum inmiddels niet zijn deuren heeft gesloten, en dat zijn nieuwste broodvarianten met de juiste openingstijden op zijn website staan.

 

Dit zijn de twee uitgangspunten, die je bij het bloggen bij de hand mag houden. In het kiezen van je onderwerpen, maak je daarbij verschil in spontaan bloggen over onderwerpen waar jezelf iets over kwijt wilt, en bloggen waarbij je gericht op het blogonderwerp gevonden wil worden.
Actualiteit, wordt daarbij met name onderstreept met onderwerpen die nu in je agenda staan, dan wel de ouderdom van je laatste blog. Je bent zo goed als je laatste blog.

Waar gaan we (in vredesnaam) over schrijven?

Het is bijzonder om vast te stellen, dat in veel websites, niet alle relevante woorden voorkomen die passen bij het hoofdonderwerp van de website. Ben jij die bakker uit Bussum, zorg dan ook dat alle broodsoorten worden genoemd en beschreven. Kan je je er iets bij voorstellen, dat hoe meer woorden er op je website staan, des te groter de kans is dat een Google gebruiker in zoekresultaten jouw website tegenkomt?

Doet het schrijfproces dan nog pijn, dan zijn er altijd hulpmiddelen.

Hulpmiddelen voor inspiratie

WordStream

Ga naar de de website van WordStream. Vul daar het adres van je website in, en je krijgt automatisch die woorden voorgeschoteld, waar in Google veel op wordt gezocht. WordStream is een gratis dienst.

Rytr

Ga naar de website van Rytr, en vul daar de door jouw gekozen woorden in. Rytr maakt vervolgens gebruik van kunstmatige intelligentie om de basis van een blogtekst samen te stellen. In het Nederlands. En er is een gratis versie beschikbaar. De kwaliteit is verrassend goed.

 

Nog meer hulp nodig om ook op jouw website het blogproces gaande te krijgen?

Ja! Stuur mij meer informatie over bloggen en contentmarketing

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Related Posts

Leave a comment

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

SUPPORT-AANVRAAG