SEO. De meest duurzame keuze in marketing

SEO. De meest duurzame keuze in marketing

yoast gebruiken amsterdam

Behaalde ranking geeft bestendige resultaten

De tijd dat je met wat manipulatie van title tags topposities in Google kon bereiken liggen ver achter ons. Toch levert de energie en het budget die je stopt in SEO werkzaamheden een duurzaam resultaat op.

Die claim moet je natuurlijk wel plaatsen in een algemeen perspectief. Immers, Google update steeds vaker haar algoritmes, hetgeen negatieve gevolgen kan hebben voor je ranking. Maar buiten dat… heb je eenmaal gescoord met een blog of landingspage op een hoge positie, dan is dat redelijke duurzaam.

Met andere woorden, een eenmaal gescoorde ranking blijft langere tijd staan. Een lange termijn investering in je merk en imago en de exposure daarvan. SEO en een heldere SEO strategie, is voor ieder bedrijf een duurzaam fundament onder de marketinginspanningen.

SEO en SEA

Hoe anders is dat met zoekmachine-adverteren (SEA). Hierbij geldt nog altijd de voor de hand liggende conclusie, dat als je stopt met betalen, ook de exposure stopt en daarmee de clicks. SEA is in die zin weinig duurzaam.
Reden te meer om nog eens stil te staan bij SEO, haar inspanningen en haar resultaten.

Content en Continuïteit are King

We willen in dit artikel niet al te lang stil staan bij het technische SEO gezever. Immers, als ondernemer, geïnteresseerd in SEO, moet je niet al te ver van je kernactiviteiten afdrijven, en beter je bezig blijven houden met je eigen hoofdlijnen.
Trucs om Google te verleiden, bestaan gewoonweg niet. Het is wel een begaanbare weg om in samenwerking met Google tot duurzame resultaten te komen.
Aan de basis van iedere SEO strategie staat nog altijd content.
Immers, Content is King nietwaar. Alleen, wat is Content zonder Continuïteit.

Content toevoegen kan bijvoorbeeld heel goed door middel van bloggen. Alleen, hoe bereik je de continuïteit in bloggen. Blogonderdelen van websites, waarbij het laatste blog ouder is dan 6 maanden, is eerder standaard dan uitzondering. Zonder de aanpak van het vraagstuk van continuïteit is er dus geen content. In door ons geschreven SEO strategieën, is er dus primair aandacht voor continuïteit.

Kennis delen als joint venture

Ben je als ondernemer geïnteresseerd in een, zoek dan een partnership met een professional. Dat is de beste garantie, niet alleen voor Content, maar met name ook voor Continuïteit. Een (digitale) stok achter de deur, die er voor zorgt dat jouw SEO strategie ook tot uitvoering komt, is een onmisbaar onderdeel. SEO doe je dus vooral samen. Het delen van kennis met onze klanten/ondernemers, zorg voor een intrinsieke interesse en motivatie. Als ondernemer deel je je motivaties voor je SEO opdracht, en in wederkerigheid, wordt geïnformeerd hoe het werkt met het tot stand komen van goede SEO resultaten.

SEO in balans

Toch nog iets over techniek. Minstens de helft van de SEO resultaten bereik je door onpage activiteiten. De andere helft door offpage activiteiten. Ons omvangrijke netwerk stelt ons in staat, om voor iedere branche een linkbuilding strategie uit te voeren met spectaculaire resultaten.  Met name die offpage activiteiten is dé motivatie om partnerships aan te gaan met de SEO specialisten van ATsites.

Onze activiteiten met betrekking tot SEO (niet limitatief)

  • Infographics

    Beginnend met een onderzoek naar een interessant onderwerp maken wij infographics die vervolgens worden verspreid op websites. De infographics worden ieder geplaatst met een unieke tekst waarin we de link creëren.

  • Guest Blogging

    Nadat we onderzoek hebben gedaan naar een inhakend onderwerp schrijven wij een artikel van goede kwaliteit om deze vervolgens geplaatst te krijgen op een invloedrijke blog in uw niche.

  • Bloggen

    Voor die ondernemers, die zelf echt niet het eigen blog georganiseerd krijgen, bloggen wij effectief met een SEO perspectief.

  • Content Syndication

    Wij maken content en zetten die om naar alle denkbare formaten. Vervolgens verspreiden wij deze op meerdere platforms. Denk bijvoorbeeld aan: een tekst bestand naar een PDF, presentatie of zelfs video.

  • Persberichten

    Wij schrijven en verspreiden een nieuwswaardig persbericht, met daarin een link naar de achterliggende informatie over uw website. Iedere plaatsing van het persbericht is een backlink!

  • Ego Bait

    We maken een lijst van meest invloedrijke mensen of bedrijven in uw markt. Vervolgens laten we ze allemaal weten dat ze uitverkozen zijn, en regelen bij iedereen een backlink.

  • Broken Linkbuilding

    Hierbij jagen we voor u naar websites met dode links. We attenderen ze erop en brengen ze op het idee in plaats daarvan een link naar uw eigen website te plaatsen.

  • Link Reclamation

    Hierbij zoeken we naar vermelding van uw website op het internet waar nog geen link bij staat. We verzoeken de webmaster vriendelijk er ook een backlink bij te plaatsen.

  • Newsjacking

    Hierbij maken we content die bijvoorbeeld op ludieke wijze inspeelt op een actualiteit. Vervolgens promoten we de content zodat op natuurlijke wijze backlinks ontstaan.

  • enzovoorts …

Vragen over SEO? Laat je reactie achter onder dit bericht.

Reageer

*Vul alle velden volledig in

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Related Blogs

site kit seo
Geschreven door Jan Atsma | 18 oktober 2019
Google’s Site Kit. Een SEO noodzaak.
Alles bij de hand op één plek Google is, met deze plug-in, de WordPress website zeer van dienst. Immers, alle essentiële informatie van de Google diensten Google Analytics, Search Console,...
Geschreven door Jan Atsma | 26 september 2019
SEO; Lokaal zoeken naar laaghangend fruit
Op het terrein van SEO is er veel verschil van inzicht tussen SEO specialisten over het plukken van laaghangend fruit. Soms gaat het met een intensiteit waardoor je zou denken...
yoast gebruiken amsterdam
Geschreven door Jan Atsma | 15 september 2019
5x de impact van personalisatie voor B2B-websites
Zoekmachines, sociale media en e-commercewebsites zijn allemaal in meer of mindere mate gepersonaliseerd. Niet alleen daar speelt personalisatie een belangrijke rol. Ook in de online B2B-wereld wordt personalisatie steeds breder...