SSL. Vertrouwen is te koop!

SSL. Vertrouwen is te koop!

SSL. Vertrouwen is te koop! 1

Vertrouwen is te koop. En dat al voor een paar tientjes.

Veiligheid en vertrouwen gaan hand in hand.
Zoals veel ondernemers zich realiseren, komt vertrouwen te voet, en gaat te paard. In het dossier internetmarketing lijkt het dan ook een voor de hand liggende investering,  je website met SSL uit te voeren.
Maar blijkbaar is die logica nog niet wijd verspreid.

Het geduld van Google is op. Chrome bedekt 3000 websites met rode lap.

Het is oktober 2018. De meest gebruikte browser Chrome, gaat 3000 Nederlandse websites van een fel rood waarschuwingsscherm voorzien.
Blijkbaar vinden niet alleen veel kleinere organisaties geen tijd de communicatie vanaf hun website te beschermen, maar ook grote bedrijven lijken niet geïnteresseerd in de digitale veiligheid van hun bezoekers.
In het onderhavige geval gaat het met om bedrijven die wel een SSL certificaat hebben geïnstalleerd, maar van een merk die door Chrome als onveilig is bestempeld.
Voor Chrome is nu het geduld op.  En het is niet uitgesloten, dat deze maatregel door Chrome nog verder zal worden uitgebreid

Betaald of niet betaald?

Zoals gezegd; vertrouwen is niet te koop. Althans, in de meeste gevallen niet. Want als je website uitrust met een SSL certificaat, boek je als het ware al een stuk vertrouwen in bij je sitebezoek.
Een certificaat installeren kan met het gratis Let’s Encrypt. Er is nog meer vertrouwen te koop door te investeren in een betaald certificaat. Immers bij een betaald certificaat is er sprake van een verzekerde waarde.
Daarnaast wordt bij de uitgifte de eigenaar van de website geverifieerd.

De toegevoegde waarde van een betaald certificaat zit hem dan ook in de uitstraling. Het boezemt vertrouwen in bij het websitebezoek.
Vertrouwen is te koop. En dat al voor een paar tientjes.

Reageer

*Vul alle velden volledig in

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Related Blogs

Privacyverklaring als valse belofte. 2
Geschreven door Jan Atsma | 2 juli 2020
Privacyverklaring als valse belofte.
'Veel beloven en weinig geven, doet de gek in vreugde leven' Hoe kan je een dodelijk saai onderwerp als Privacywetgeving toch tot leven brengen? Privacy is in de praktijk een...
tips weggever
Geschreven door kitty | 22 juni 2020
10 tips voor de samenstelling van een goede weggever
Tip 1. Zorg voor waardevolle content Deze tip, staat met stip op 1. Immers, heeft de inhoud van je e-book geen toegevoegde waarde voor de 'downloader', dan sla je de...
Wat is het verschil tussen een lekbakje en een lek bakje? 3
Geschreven door Jan Atsma | 24 mei 2020
Wat is het verschil tussen een lekbakje en een lek bakje?
Wat maakt het allemaal uit. Je begrijpt me toch wel? Nou, dat is nu net de crux. Om maar eens een leenwoord uit het Latijn te gebruiken. Want wat wordt...